Emirates, Metaverse’de NFT ve tecrübeler sunmaya hazır

Yasmin

New member
Emirates, yakın gelecekte, yolcuları ve çalışanları için Metaverse’de heyecan verici tecrübeler sunmanın yanı sıra NFT lansmanını da gerçekleştirecek.

Yenilikçi eserleri ve müşteri odaklı hizmetleri ile ün kazanan havayolu şirketi, yaptığı açıklamasıyla, hem yarar temelli birebir vakitte tahsilat bedeli olan NFT ve yanı sıra Metaverse dünyasında kendine has yesyeni tecrübeler tasarlama planlarını paylaştı. Birinci projeler üzerinde çalışmalar hâlihazırda devam ediyor ve lansmanlarının önümüzdeki aylarda gerçekleşmesi bekleniyor.

Emirates, bununla birlikte, Expo 2020’deki Emirates Pavyonunun da bir inovasyon merkezi olarak bir daha tasarlanacağını ve dünyanın her köşesinden yetenekli insanların, Metaverse, NFT ve Web3 üzere, havayolu şirketinin geleceğe odaklı projelerine hayat vermek üzere burada bir ortaya geleceğini deklare etti.

Emirates Havayolu ve Kümesi CEO’su ve İdare Şurası Lideri Pir Ahmed bin Saeed Al Maktoum, yaptığı açıklamada şunları söylemiş oldu: “Dubai ve BAE, dijital iktisat dünyasında fırtınalar estiriyor; sanal varlıklar, yapay zekâ ve bilgi müdafaa üzere alanlarda uygulamalı siyasetlerin ve yasal çerçevelerin dayanağından güç alarak kesin ve net bir vizyonla ilerliyor.’’

“Emirates, işletme süreçlerini güzelleştirmek, yolculara daha düzgün hizmet verebilmek ve çalışanlarının maharet ve tecrübelerini zenginleştirmek için teknolojik ilerlemeleri her vakit kucaklayan bir şirket olmuştur. Geleceğin dijital dünyasındaki fırsatlar hakkında hayli heyecanlıyız ve gelir, marka tecrübesi ve işletme verimliliği açısından epeyce faydalı olacak ileri teknolojileri kullanmak suretiyle eser ve hizmetlerimizi geliştirmek konusunda finansal ve kaynak transferi bakımından muazzam bir yatırım taahhüdünde bulunuyoruz.’’

“Expo’daki geleceğin dünyası bahisli Emirates Pavyonunun, BAE’nin dijital iktisat vizyonuyla uyumlu ve geleceğe dönük üstün teknoloji eseri tecrübelerin geliştirileceği bir merkez olarak bir daha tasarlanması son derece isabetli bir adım.’’

Emirates, Web3 stratejisi için kesimdeki iş ortaklarıyla bir arada çalışmaya ve hayata geçirilmeyi bekleyen projeleri için yetenekli insanları bünyesine katmaya devam ediyor.

Emirates, dijital dünyada tecrübeler sunma ve yolcularıyla bu dijital dünyada etkileşimlerde bulunma konusuna yabancı değil; emirates.com ve Emirates uygulaması üzerinden, kapsamlı biçimde, 3 boyutlu olarak ve 360 derece uçaklarının kabin içi tecrübelerini sunarak, beş yıldan fazla bir müddetdir web sanal gerçeklik (VR) teknolojisi konusunda öncü teşebbüslerde bulunuyor. Yolcular, elektronik ortamda uçuş öncesi bilet denetimlerini gerçekleştirmedilk evvel, üç boyutlu koltuk yerleşimi haritasından nereye oturacaklarını gorebiliyor; bilet almak isteyen yolcular ise, üç boyutlu ortamı içerisinde tercih ettikleri koltuklar için rezervasyon yaptırabiliyor. Bu ödüllü teknoloji, harici uygulamalara yahut plug-in’lere (eklentiler) muhtaçlık olmaksızın, tüm aygıtlarla uyumlu bir biçimde çalışıyor.

Emirates geçen yıl, Oculus mağazasında kendi VR uygulamasını başlatan birinci havayolu şirketi oldu. Bu uygulama yardımıyla kullanıcılar, Emirates’in ana hizmet uçağı pozisyonundaki A380 ve Boeing 777-300ER Gamechanger uçaklarında gerçeğe uygun boyutlarla, gerçek hayattan farksız ve interaktif kabin içi tecrübeleri yaşama imkânı buluyorlar. Örneğin, kullanıcılar, Uçak içi Dinlenme Salonundan eşyaları ellerine “alabiliyorlar”, “Duş Spa kısmında duşu “açabiliyorlar” yahut suit odalardan çıkarken kapılarını kapatabiliyorlar. Hatta kokpitin içini bile inceleyebiliyorlar.

Expo 2020 Dubai’deki Emirates Pavyonunda, geleceğin uçaklarındaki kabin içi tecrübeleri yaşatan VR maceraları, “ticari havacılık bölümünün geleceği” bahisli tecrübeler içinde en epeyce ilgi goren aktiflik olmuştu.


Hibya Haber Ajansı