Sık karşılaşılan 6 Xiaomi Mi Band akıllı bileklik sorunu ve tahlili

Alan

New member
Xiaomi Mi Band akıllı bilekliğinizin kayışı, pil ömrü yahut uygulamasıyla ilgili çözemediğiniz can sıkıcı bir problemle karşılaştıysanız, bu rehber yazıya göz atmanızı öneririz. Xiaomi Mi Band 4, 5, 6 ve 7 akıllı bileklik modellerinde çoğunlukla görülen sıkıntılar ve tahlillerine odaklanıyoruz.


Apple Watch sıkıntıları ve tahlili

3 hf. evvel eklendi



Eşleştirme sorunu

Xiaomi Mi Band’inizi Zepp Life (Mi Fit) yahut Xiaomi Wear (Mi Fitness) ile eşleştirirken sorun mu yaşıyorsunuz? Aşağıdaki adımları takip edin:

  1. Eşleştirme ve senkronizasyon süreci sırasında Mi Band bilekliğinizin şarjının düşük olmadığından, şarjı bitmek üzereyse şarj adaptörüne bağlı olduğundan emin olun.
  2. Uygulama, Mi Band akıllı bilekliğinizi görmüyorsa telefonunuzun Bluetooth ilişkisini kapatıp bir daha açın.
  3. Mi Band’i telefonunuzla başarılı bir biçimde eşleştirdiniz fakat Zepp Life uygulamasını açtığınızda bilekliğinizle senkronizasyon olmuyorsa, uygulama üzerinden eşleşmeyi kaldırıp bir sefer daha eşleştirin.
  4. Eski Mi Fit uygulamasından yeni Zepp Life uygulamasına geçtikten daha sonra eşleştirme, senkronizasyon vb. sorun yaşadıysanız, Mi Fit’e geri dönüp eşleştirmeyi kaldırmak sorunu çözebilir.
  5. Xiaomi Wear kullanıyor, Mi Band modelinizi bulamıyorsanız, eşleştirmedilk evvel uygulamadan bölgeyi Çin olarak değiştirmeyi deneyin.
Saat sorunu

Mi Band bilekliğiniz saati yanlış mı gösteriyor? Bu sorunun tahlili için çok sıradan.

  1. Telefonunuzun Bluetooth’unu süreksiz olarak devre dışı bırakarak bilekliğin irtibatını kesin. Çabucak açmayın, birkaç saniye bekleyin.
  2. daha sonraki senkronizasyonda Mi Band’inizin saati telefonunuzun saatiyle eşleşecektir.
  3. Mi Band’i bir daha başlatmayı da deneyebilirsiniz. Bunun için Ayarlardan yahut Daha Fazla – Sistem – bir daha Başlat’a gidin. Mi Band açıldığında Zepp Life’da parmağınızı aşağı sürükleyip bırakarak senkronizasyonu sağlayıp saat problemini çözebilirsiniz.

Şarj sorunu

Mi Band bilekliği şarj etmekte zorlanıyorsanız aşağıdaki tahlil yollarını deneyin:

  1. Bilekliğin şarj noktasını denetim edin; toz, kir, tüy olmadığına dikkat edin. Kirliyse eski bir diş fırçası ve izopropil alkol ile nazikçe fırçalayın.
  2. Mi Band, şarj kablosuyla bağlı fakat şarj olmuyorsa, öteki bir bilgisayara takarak şarj kesiminin ziyan görmediğinden emin olun.
  3. Mi Band’in üstündeki pinlerin yanlışsız biçimde hizalandığından emin olun. Şarj yuvası yardımıyla Mi Band 4’te şaşırma ihtimaliniz yok. Mi Band 5 ve daha yeni modellerde kablo, bilekliğin gövdesine manyetik olarak tutunuyor.
  4. Duş aldıktan yahut yüzdükten daha sonra bilekliğinizin açılmadığını yahut şarj olmadığını fark ederseniz, contalarına su girmiş olabilir. Kuruması için birkaç gün ılık bir yerde bırakın.
Batarya (Pil) sorunu

Mi Band’iniz şar oluyor lakin pilin çabuk bittiğinden mi şikayetçisiniz? Pil tüketimini artıran biroldukca şey var. Sorunu gidermek için yapabilecekleriniz:

  1. Bilekliği birkaç defa şarj edip görmekte yarar var. Birinci açılma, suram, güncellemelerin yüklemesi, birinci yazılımda çeşitli yanlışların olması yahut öbür bir sebepten yüksek güç tüketimi sorunu oluşabilir.
  2. Mi Band’i fabrika ayarlarına döndürmeyi deneyin yahut pili %0’a düşürün. Akabinde gece boyunca şarjda bırakın.
  3. Kullanmadığınız sıhhat takip özelliklerini devre dışı bırakın. Kalp atış suratının çoğunlukla takip edilmesi, uyku kalitesi izleme, gerilim ölçümü, bunlar pil tüketimini artıran özellikler.
  4. Ekran parlaklığını azaltın. Ayarlar – Ekran ve Parlaklık – Parlaklık Ayarı altından parlaklık düzeyini azaltabilirsiniz.
  5. Ekran açık kalma müddetini düşürebilirsiniz.
  6. Bileğinizi kaldırdığınızda ekranın birdenbire açılmasını sağlayan uyandırma özelliğini devre dışı bırakabilirsiniz. Bu özellikten vazgeçmek istemezseniz her vakit açık ekran özelliğini kapatabilirsiniz.
  7. Kan oksijen takibi (Mi Band 7 ile geldi) özelliğini devre dışı bırakın.

Bildirim sorunu

Bildirim takibi, çoğumuzun Xiaomi Mi Band’i alma sebeplerinden biri. Fakat bildirimlerin gelmemesi yahut muhakkak bir uygulamadan ikazların ansızın durması üzere çeşitli bildirim sıkıntılarıyla karşılaşabilirsiniz. İşte bildirim problemlerini çözmenin birkaç yolu:

  1. Pil tasarruf modunun açık olup olmadığını denetim edin. Bu mod bildiğiniz üzere güç tasarrufu için bildirim ihtarları da dahil aygıtınızın fonksiyonelliğini sonlar. Bildirimleri almak için devre dışı bırakın.
  2. Mi Band uygulamasına (Zepp Life yahut Xiaomi Wear) sms erişimi, bildirim, art planda çalışma müsaadeleri dahil gerekli müsaadeleri verip vermediğinizi denetim edin. Telefonun ayarlarından da müsaadeleri kapatıp açmayı deneyin.
  3. SMS uygulamanızın Mi Band’e bildirim göndermesine müsaade verildiğinden emin olun. Zepp Life’da Bildirimler ve Hatırlatıcılar kısmında bulabilirsiniz.
Kayış sorunu

Mi Band bilekliğiniz beklediğinizden daha kısa müddette ziyan nazaranbilir. Xiaomi’ye göre, Mi Band kesimleri 12 ay garanti kapsamında. Kayışın kendisi de 1 ay boyunca garantili. Bu, kayışın kusurlu olması durumunda bilekliği satın aldığınız tarihten itibaren bir ay içerisinde iade etme seçeneğiniz olduğu manasına geliyor.

Cilt tahriş meselesiyle karşılaşabilirsiniz. Mi Band’i taktıktan daha sonra cildinizde kaşıntı, kuruluk, kırmızılık fark ettiyseniz sorunu azaltmanın birkaç yolu var:

  1. ilk vakit içinderda farklı bir materyalden yapılmış yeni bir kayış satın almayı düşünün. Daha yumuşak yapıda bir kayış tercih edebilirsiniz.
  2. Mi Band ile nizamlı olarak spor yapıyorsanız, terledikten daha sonra bilekliğinizi sistemli olarak temizlediğinizden emin olun. Sporda farklı günlük başka kayış kullanmanızda yarar var.
Okumaya devam et...