Hastalar test sonuçlarıyla ilgili haber olmamasındansa kötü haberi tercih ediyor – Sağlık Gazetesi

Yasmin

New member
Beth Israel Deaconess Tıp Merkezi ve meslektaşları tarafından yürütülen bir ankete göre, test sonuçlarına çevrimiçi bir portal hesabı aracılığıyla erişen hastalar, sağlayıcıları henüz incelememiş olsa bile, ezici bir çoğunlukla sonuçların hemen alınmasını destekledi.

JAMA Network Open’da yayınlanan bulgular, anormal test sonuçları aldıktan sonra ek endişe yaşadıklarını bildiren küçük bir hasta alt grubunu içeriyordu. Bununla birlikte, sağlık ekibi tarafından testler yapılmadan önce verilen ön danışmanlık, anormal sonuçları olan hastalarda endişenin azalmasıyla bağlantılıydı.

Sağlık hizmetlerinde bilgi şeffaflığını artırmaya odaklanan BIDMC merkezli uluslararası hareket OpenNotes’un yönetici direktörü eş-kıdemli yazar Catherine M. DesRoches, “Çevrimiçi hasta portalları, hasta katılımını artırmak için önemli araçlar olarak ortaya çıkmıştır” dedi. “Hastaların bilgiye erişmesini, tıbbi karar verme sürecine katılmasını ve klinisyenlerle iletişim kurmasını sağlıyorlar.

“OpenNotes araştırmacıları tarafından gerçekleştirilen önceki çalışmalar, önerilen bir en iyi uygulama olarak klinik notların anında yayınlanmasını sağladı. Bununla birlikte, test sonuçlarını hastalara hemen, genellikle bir klinisyen danışmanlık ve bağlam sağlamadan önce yayınlamak, henüz geniş çapta incelenmedi ve tartışmalı olmaya devam ediyor” dedi.

DesRoches ve meslektaşları, hasta portalı aracılığıyla test sonuçları almayla ilgili hasta ve bakıcı tutumlarını ve tercihlerini değerlendirmek için Nisan 2021 ile Nisan 2022 arasında test sonuçlarına çevrimiçi bir hasta portalı hesabı aracılığıyla erişen 43.000’den fazla hasta ve bakım ortağına anketler gönderdi.

Ankete katılan 8.139 kişiden:

  • Yüzde 80’i geçen ay en az bir test sonucunu incelediğini bildirdi.
  • Yüzde 57’si normal bulgular bildirdi.
  • Normal sonuçlara sahip yanıt verenlerin yüzde 90’ı, sonuçlarını hasta portalı aracılığıyla almayı tercih edeceklerini belirtti.
  • Yüzde 96’sı, sağlayıcıları henüz incelememiş olsa bile, sonuçları mümkün olur olmaz hasta portalı aracılığıyla almayı tercih ettiğini belirtti.
  • Yüzde 8’den azı, test sonuçlarını gördükten sonra daha fazla endişelendiğini bildirdi.
  • Bir sağlayıcıyla iletişime geçmeden önce bir sonucu gözden geçiren yanıtlayanların neredeyse yarısı, sonuçlarını portal aracılığıyla inceledikten sonra daha az endişeli hissettiğini bildirdi.
  • Bildirenler arasında normal değil Sonuçlar, yüzde 84’ü endişe düzeylerinde daha az değişiklik olduğunu veya hiç değişiklik olmadığını bildirdi.
Anket sonuçları, normal olmayan sonuçlar alan hastaların gerçekten endişe riskinin arttığını göstermektedir. Bununla birlikte, anormal test sonuçları alan katılımcıların yüzde 95’inden fazlası, portal aracılığıyla hemen yayınlanan sonuçları almaya devam etmeyi tercih ettiklerini bildirdi.

BIDMC’de OpenNotes’un iletişim ve hasta girişimleri direktörü olan ortak yazar Liz Salmi, “Yanıt verenler, sonuçları bir sağlık uzmanıyla tartışmadan önce görüntülemek anlamına gelse bile, test sonuçlarını hasta portalı aracılığıyla almayı ezici bir çoğunlukla tercih ettiler” dedi. “Sağlık hizmetleri sistemleri bu yeni sağlık bilgi şeffaflığı çağında yol almaya devam ederken, hastaların bilgilerine anında erişim beklentisi ile artan endişeyi yönetme ihtiyacı arasında denge kurmak önemlidir. Özellikle Huntington hastalığı veya kanser gibi yeni teşhis edilmiş bir durumla ilgili bilgilerin açığa çıkmasıyla ilgili olduğu için, anormal test sonuçları almanın yarattığı endişenin nüansını daha iyi anlamak için ek araştırma yapılması gerekiyor.”

Anket, coğrafi olarak farklı dört tıp merkezinde gerçekleştirildi; California Üniversitesi, Davis Health, Colorado Üniversitesi Anschutz Tıp Merkezi, Teksas Üniversitesi Güneybatı Tıp Merkezi ve Vanderbilt Üniversitesi Tıp Merkezi. 29 soruluk anket, test sonucu bilgisi, sonucu inceleme davranışı, sağlayıcıların eğitimi ve takibi, sonuçları incelemenin sağlık ve esenlik üzerindeki etkisi ve gelecekteki test sonuçlarını almak için kullanıcı tercihleri gibi konuları kapsıyordu.